Լեզուն՝ անգլերենն է և չինարենը: Կլիման միապաղաղ է, տարվա եղանակները շեշտված չեն. որոշ չափով խոնավ է եղանակը, որին սակայն մարդը շուտ է վարժվում և միայն հիանում, հրճվում և զարմանում եղանակի քմահաճույքներով: Կես ժամում կարող է կայծակել, որոտալ, անձրևել (երբեմն տեղատարափ) և անմիջապես հետո պայծառ արև: Բայց սա չի խանգարում մարդկանց կենցաղին: Սինգապուրը ունի 200 տարվա պատմություն: Այստեղ բնակվում են չինացիներ և մալազիացիներ:
Այնտեղ կան բազմաթիվ երաժշտական թատերասրահներ, տաճարներ, սրբավայրեր, եկեղեցիներ, որոնք բոլորը ներկայացնում են ազգի մշակութային ճաշակն ու մակարդակը:
Նույնիսկ խանութներն ու ճաշարանները այնքան հմայիչ են, որ գոհացնում են ամենադժվարահաճներին ևս: Հանրային փոխադրամիջոցները՝մետրոն, ավտոբուսը և տաքսին, նույնպես արդիական են ու մատչելի:
Շրջագայության ընթացքում հոգիդ լցվում է ուրախությամբ, երբ տեսնում ես հայացքդ պարուրող գունագեղ ծաղիկները, աննկարագրելի տեսակավոր ծառերը և կանաչ դաշտերը:
Ժողովուրդը սիրալիր, հանգիստ և քաղաքավարի է: Գողության, ոճրագործության կամ թմրանյութերի մասին հնարավոր չէ կարդալ կամ լսել թերթերում և հեռուստացույցով, քանի որ այսպիսի երևույթները շատ հազվագյուտ են: Ժողովուրդը բարօրության, զարգացման ու հաջողության ձգտում է դրսևորում:
Եթե Սինգապուրի մասին խոսենք որպես հայ, մեր առջև հայտնվում են պատկերներ`
175-ամյա Ս. Գրիգոր Լուսաւորիչ եկեղեցին, «Ռաֆըլզ» պանդոկը (Raffles Hotel), Վանդա Հովակիմի հայտնաբերած «օրխիդեա» ծաղիկը:
Ս. Գրիգոր լուսավորիչ եկեղեցի
Սինգապուրի Ս. Գրիգոր լուսավորիչ եկեղեցին կառուցվել է 1835 թվականին: Գտնվում է Սինգապուրի ամենամեծ պողոտայի`«Հիլլ»-ի (Hill Street) և «Արմենիա» փողոցի միջև: Այն առաջին քրիստոնյա եկեղեցին է Սինգապուրում և Ազգային պատմական կոթող է (National Historical Monument), որի ճարտարապետն է հանդիսանում Ճ. Տ. Քոլմանը (G. D. Coleman):
1800-ական թվականների կեսերին արդեն, հայ առեւտրականները իրենց ընտանիքներով եկան ու բնակություն հաստատեցին այստեղ: Հայկական համայնքի թիվը սկզբում քիչ էր, սակայն հետզհետե համայնքը աճեց և սկսեց վերելք ապրել:
Իրենց հոգևոր պահանջները գոհացնելու համար, տեղի հայերը ունեին միայն վարձու փոքրիկ մատուռ, սակայն մնայուն եկեղեցի ունենալու փափագը հետզհետե մեծանում էր: Տեղի կառավարիչը հայերին շնորհեց հարմարավետ հողակտոր, և այդպիսով՝ պարսկահայ, հնդկահայ, Բիրմայի, Սիամի, Պադավիի ու Մալայան համայնքների դրամական ներդրումների շնորհիվ, եկեղեցին կառուցվեց: Սինգապուրցիները և տեղի հայերը ձեռնամուխ են եղել հասույթները հավաքելու գործին:
Եկեղեցին ունեցել է հոգեւորականների կացարան, որը կառուցվել է 1838-ին: Այսօր այն ծառայում է որպես ժողովասրահ, այցելու քահանաների և եկեղեցու հոգատար անհատներ բնակավայր:
1970-ին, գերեզմանոցը, որ կոչվում է «Բյութիկ թիմահ» (Butik Timah, բառացի՝ անագի լեռ), փակ էր վերանորոգման համար: Սինգապուրում աշխատող մի ամերիկահայ, հասկանալով, որ հայ համայքնի անդամների`այնտեղ ամփոփված շիրիրմները դատապարտված են կորստի, պատկան մարմիններից արտոնություն է ստանում և դեռ պահպանված շիրմաքարերն (թվով 30) իր միջոցներով տեղադրել է տալիս եկեղեցու պարտեզում (Հիշողության պարտեզ) : Այսօր երախտագիտության մեծ զգացումով ուզում ենք նշել, որ այդ անձը Լոս Անջելեսի Դրոշմագիտական միության` «Արփա»-ի անդամ Լևոն Բալյանն է:
«Ռաֆըլզ» պանդոկը
«Ռաֆըլզ» պանդոկը, իրավամբ, աշխարհի հռչակավոր եւ գեղեցիկ պանդոկներից մեկն է: Այն ճարտարապետական հիասքանչ կառույց է` հիասքանչ ներքին հարդարանքով և հին աշխարհին հատուկ շքեղությամբ, որ իր լավ մթնոլորտն ու հոյակապ սպասարկման ավանդույթները պահեց ավելի քան հարյուր տարի: Պանդոկը կառուցվել է 1887թվականին` Ավետիք, Արշակ, Տիգրան եւ Մարտին եղբայրների կողմից: Պանդոկը կոչվեց սըր Ստեֆորտ Ռաֆլզի անունով, ով երբեմնի բրիտանկան գաղութի` այսօրվա Սինգապուրի հիմնադիրներից մեկն է:
Վանդա Միս Հովակիմ
Մինչ բազմաթիվ հայեր հաջողություններ են արձանագրում քաղաքական և հասարակական կյանքում, մի կնոջ անուն առ այսօր ապրում է Սինգապուրում և նրա սահմաններից դուրս: Աշխեն Հովակիմյանն առաջինն էր, որ օրխիդեա ծաղիկ աճեցրեց, որ կոչվեց իր անունով` «Վանդա Միս Հովակիմ» Սինգապուրի ազգային ծաղիկ:
Այսօր Բուսաբանական այգու կենտրոնական բլրակներից մեկի վրա հատուկ տեղ է հատկացված «Սինգապուրի օրխիդեայի» համար: Տոնական օրերին այստեղ են գալիս ոչ միայն Սինգապուրի ընատնիքները, այլև հյուրեր Մալազիայից և Չինաստանից:
Ու թեև եկեղեցում քահանա չկա, «Արմենիան հերիթեյջ անսամբլը» և ժողովուրդը եկեղեցում աղոթում են, շարականներ են երգում, հետո խմբվում սեղանների շուրջ` հայերեն խոսելու համար:
«Արմենիան հերիթեյջ անսամբլը» հաճախ համերգներ է ունենում եկեղեցում` հայ թե սինգապուրցի հանդիսատեսի համար: Նշենք, որ մարտի 26- ին տոնվող Սուրբ Գրիգոր Լուսավորիչ եկեղեցու 175 ամյակին հրավիրված են աշխարհի տարբեր անկյունների հայ համայնքների ներկայացուցիչներ և հոգևորականներ: Նրանք, ովքեր ցանկանում են մասնակցել տոնակատարությանը, կարող են նամակ գրել հետեւյալ էլեկտրոնային հասցեով singapore@armeniansinasia.org կամ այցելել www.armeniansinasia.org:
Շաքե Հովակիմյան
Աղբյուրը` hayernaysor.am




Las puertas del Patriarcado armenio de Turquía se han abierto a dos expertos de EE.UU. que publicaron un libro sobre los tesoros textiles de los siglos 18 y 19.
Հայաստանը մեկ տարով բարձրացնում է զորակոչի տարիքը: Հինգշաբթի Ազգային ժողովը միաձայն հաստատեց զորակոչի տարիքը 19 տարեկան սահմանելու մասին օրինագիծը:
Según denunciara el martes USA Today,Burson-Marsteller se ponía en contacto con reputados periodistas para que investigaran supuestas denuncias de violación de su privacidad por parte de la red de contactos de Google Social Circle.
«Քաղաքացիական կացության ակտերի մասին» օրենքի նախագծով, որ Ազգային ժողովում արդեն առաջին ընթերցմամբ ընդունվել է, Հայաստանում ամուսնության գրանցման ժամկետը կկրճատվի։ Նոր օրենքով ներկայիս 1 ամսվա փոխարեն Քաղաքացիական կացության ակտերի գրանցման տարածքային կենտրոնները ամուսնությունները կգրանցեն 7 օրում։ Այսօր լրագրողների հետ հանդիպմանը արդարադատության փոխնախարար Արամ Օրբելյանը մանրամասնեց օրենսդրական փոփոխությունները։











0 Response to 'Սինգապուրը և հայկական համայնքը'
Publicar un comentario